onsdag, augusti 23, 2006

Livet som singel



Jag tänker inte själv ta reda på hur livet som singel är. Jag är alldeles för lycklig av att min fru, är just min fru.
Däremot har min gamla italienslka vän Gianni, blivit singel.
Gianni Motta, är min gamla racercykel.
Nu har den efter att fått stå och samla damm i 10-12 år, fått en liten renovering. Och det är ju lite coolt med singlespeeds!

Jag plockade bort växlar och storklingan. Satte på en vanlig "BMX" frikrans, med risk för att bli fälld av SS-stilpoliser :-)
Får se om det funkar så här, eller om jag måste slänga på en "kedjesträckare" så småningom.
Ny styrlinda, kortare klingbultar och frikransen är det jag lagt ut på den.

Columbus rör
Miche nav, vevparti, stolple och styrlager
Modolo bromsar och handtag. ( inte originalhandtagen )
Look PP65 pedaler! ( dom är ruggigt gamla. Är väl i princip deras första modell, från 1984 )
Selle Italia Super turbo sadel
Ambrosio montreal fälgar med tub

Jag hoppas att Gianni kommer uppskatta livet som singel.

*Fotnot. Jag vet inte om den "riktiga" Gianni Motta är singel eller gift?. Jag syftar bara på min cykel, inte mannen som bland annat vann girot 1966 .

Inga kommentarer: