måndag, augusti 21, 2006

Amstel Race - inte bra för formen :-(

I år vanns Amstel Gold Race av Frank Schleck, luxemburgaren i Team CSC.
Under förra veckan, deltog jag i en tävling som nästan kunde heta Amstel Race?
Efter mycket om och men, hade jag fixat en charter resa för mig, Nicole och Simon. ( mina äldsta kids, som är 17 & 15 baljor )
Resan gick till zakynthos, en grekisk ö som inte passar för cykling vågar jag påstå. Nu hade jag inga planer på att ta med mig cykel, då syftet med resan var att umgås och slappa.
Det var varmt.. Det var jättevarmt. När det är varmt kan man dricka öl. Man kan dricka lika mycket öl, som det är varmt.
På Zakynthos dricker man oftast "Mythos", eller "Amstel".
Amstel smakar piss, och Mythos smakar kiss. Belgisk öl finns faktiskt att köpa för många många pengar. När det är varmt, så duger oftast en kall lager.
Jag drack många Amstel. Många och kalla. Det blev ett race, som väl är det närmaste Amstel Gold Race jag lär komma.
I slutet av veckan kände jag mig som en bränd fett säl. Ingen cykel på en hel vecka, bara skitmat och piss-öl :-(
Om två veckor bär det av till Marmaris i turkiet, då ska jag leka att jag är ett Pro tour lag: Gerolsteiner. Dom gör mineralvatten :-)

Inga kommentarer: