måndag, oktober 30, 2006

Äntligen kommer vintern!

Jag kan tänka mig att tillverkarna av inomhustrainers, uppskattar en bister vinter. Det är väl då deras business är som bäst?
Det finns också tjusningar med att cykla på en trainer:
1. Man får oftast inte punktering
2. Man kan lyssna på musik ( kan = måste )
3. Man kan lite lättare köra intervaller ( om man har en dragning åt det hållet )
4. Man slipper "tanter i med cyklekorg 2 i bredd"

Det är nästan så att man tror att ovanstående argument håller för året runt bruk av trainer?
Nu är det ju inte så. Trainer är för mig ett sätt att låta benen tro att det är vår eller sommar. Jag sitter inte alls i min källare. Oh nej. Jag cyklar på serpentinvägar, genom dalar, på knixiga utförslöpor och snabba varma vägar i sommarvärmen. Åtminstone är det dom bilderna jag ser framför mig när jag sitter där i källaren.
I år har jag dessutom försett hojen med ett par speciell trainerdäck! Det finns banne mig grejer för allt - och köptorskar också :-)

Inga kommentarer: