torsdag, oktober 05, 2006

Mina likheter med Tom Boonen

När man läser om belgiska cyklister, så läser man även relativt ofta om deras förkärlek till öl. Detta verkar gälla många av deras storstjärnor, där kanske Eddy Merckx efter karriären periodvis mer liknade en michelin gubbe!
Dom gillar öl i belgien. Dom gör dessutom oerhört bra öl i belgien. Det är så bra, att jag nästan är på väg att bli mer av en Belgisk öl-drickare än en vin-drickare.
Läste att Tom Boonen gärna tar sig en öl mellan varven, och att Peter Van Petegem fått kritik för sin kärlek till "Leff" ( belgiskt öl märke ).
Själv rankar jag Trappist-ölen som kanske förmämsta. Att i lugn och ro avnjuta en Westmalle, eller blå Chimay, är ett oerhört kvalitativt liv!
Tänk att man liknar Boonen lite i alla fall. Cykelmässigt finns nog inga likheter :-)

2 kommentarer:

Markus F sa...

Nja, jag har aldrig begripit mig på belgisk öl. Visst smakar det gott
(eller inte gott för den delen. En påse bilar smakar gott. Julmust smakar gott. Gorgonzola, Iransk Caviar och belgisk öl smakar mycket, det är en upplevelse för gommen), men själv vill jag kunna hälla i mig massvis av öl. Det går inte riktigt med en Maredsous eller en Kriek. Jag är mer Pilsdrickare, jag platsar nog bättre i Prag och München. Fast jag skulle ju inte ha något emot en provning..

Anonym sa...

Då skulle du nog uppskatta en "Bel-pils". Severas kall. Då menar jag riktigt kall. 3-5 grader. Torr, krispig och kall. En ren törstsläckare som man kan dricka mängder av :-)