måndag, januari 01, 2018

Det här med nyårslöften.......

Det brukar väl oftast sluta med att man lovar en massa saker som man inte kan hålla en längre period och själv är jag inget undantag.
Jag tänkte för 2018 lova mig själv att:

- Inte åka till Mallis och cykla
Jag älskar verkligen att åka dit och var dör två resor 2017 men det är på bekostnad av rätt mycket annat och andra resor som jag kanske ska göra här hemma istället

- Cykla en hel brevetserie
Hur svårt kan det vara att bara ta tag det och göra det liksom? Jag har ju gjort det förr och eftersom jag ändå håller i starterna för loppen från Barkarby kan jag väl lika gärna köra dom tänker jag?

- Inte köpa nån ny cykel
Och inge nya hjul heller för den delen. Jag har nog så det räcker. Undantaget blir väl om Källis får för sig att sälja sin Root Miller....

-Bygga klart bryggan på landet
Halva bryggan är ju redan klar liksom och med den hjälp som jag får av kidsen att bygga den så är det ganska snart gjort.

-Spela mer gitarr
Jag köpte en gitarr i vintras och även om jag inte har några ambitioner med det spelandet så är det ganska skönt att bara sätta sig ibland och försöka få nån ordning på fingrarna :-)

-Sluta med den här bloggen
Det finns så mycket andra roliga bloggar om man vill läsa om cykel, cykel, cykel och mera cykel.
Själv är jag inte så road av att bara läsa om cykel oavsett hur mycket jag själv gillar att cykla och att det är en stor del av mitt liv och en stark drivkraft. Men det går ju trettifem cykelbloggar på dussinet om allt fantastiskt med cykling och det är nästan så man undrar om det inte finns nåt annat i människors liv än cykling? En av mina egna drivkrafter från början med att blogga var att få lite utlopp för själva skrivandet och retoriken med att skriva en kort story och den lusten har nog klingat av lite och själva cyklingen jag håller på med är ju långt ifrån nåt att skriva om eftersom jag varken tävlar eller kan rapportera om spännande strapatser, monsterwatt eller vad man nu vill läsa om?
Den här bloggen har liksom spelat ut sin roll för mig nu men tack ni som läst den och kommenterat en del av inläggen.

För en gångs skull känns det som att jag har ganska realistiska nyårslöften och om ni av någon märklig anledning skulle sakna den här bloggen eller vilja se nåt livstecken från mig så kommer jag väl sporadiskt att lägga upp bilder på Instagram: https://www.instagram.com/nypan1/

Må väl och ha ett fantastiskt 2018 allihopa!








  

Inga kommentarer: