tisdag, november 14, 2017

I den riktiga världen

I den riktiga världen finns det för lite tid att cykla
I den riktiga världen är det ett lite större projekt att fixa ihop cykel, kläder och + ANNAT för en cykelrunda
I den riktiga världen är det sällan man får sällskap på rundorna
I den riktiga världen blir det sällan en spurt eller intervallcykling
I den riktiga världen är det dubbdäck, mörker och kyla som råder just nu

I den virtuella världen finns det tid att ta en eller ett par timmars cykling närsomhelst
I den virtuella världen är cykeln klar och man ska bara ha på sig ett par cykelbrallor och pjucken
I den virtuella världen får man ibland cykla i klungor på 150 andra cyklister och alltid någon annan man cyklar förbi eller som cyklar förbi
I den virtuella världen är det spurter och intervaller hela tiden om man så vill
I den virtuella världen är det alltid samma temperatur och belysning hemma i källaren där min räsercykel står uppställd i min Wahoo Kickr

Jag har på gamla dar blivit med Zwift och sällan har jag längtat så mycket efter att få komma hem och köra en eller ett par timmar i källaren.
"det där är ju ingen cykling, det där är ju som vilket TV spel som helst" säger nog en del.
Igår blev det iallafall en timme med 161 slag i snittpuls. Det kanske inte är riktig cykling, men det är iallafall både roligt, ansträngande och motiverande.








2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Om jag känner för att komma igång på riktigt med inomhuscykling igen ligger Zwift bra till..

Nypan sa...

Du hade ju dominerat på Zwift tävlingar eftersom du är van att ge full gas i en timme.
Själv får man ju slita ont pga ålder, fetma och +ANNAT.