torsdag, oktober 20, 2016

När man rullar in hösten lite mjukare

Det har ju varit en ganska fin höst i år, om man man tycker att grått är en fin nyans, 5-6 plusgrader är skönt och man gillar när det blåser. Det har i och för sig inte regnat så mycket men å andra sidan har jag inte haft så mycket tid över för att cykla som jag hade velat. Har väl lagt tid på annat här i livet och det har säkert varit bättre prioriteringar än att bara trampa runt ett par pedaler som egentligen är rätt meningslöst, men ack så rogivande och skojigt ändå. Nångång ska jag skriva nåt om drivkraften med att cykla men inte idag.
Idag skriver jag om nåt så spännande som nya däck!
En av mina favoritcyklar är min Rose cykelcross som primärt fungerar som pendlarcykel och vinterträningscykel. Den har under vår och sommar rullat fram med 28 mm däck som varit bra och tillförlitliga men jag fick för mig att det kunde vara kul att testa lite bredare sulor nu innan vinterdäcken åker på. Trenden på cykeldäck går mot större volym och lägre däckstryck så varför inte haka på den trenden tänkte jag.
Tog en sväng till Alviks cykel  som i princip alltid har det jag vill ha och införskaffade mig ett par Bontrager AW3 Hard Case Lite i 32 mm bredd som nu ska köras in lagom till frosten kommer och vinterdäcken (egentligen vinterhjulen med vinterdäcken) åker på.
Det blev inte bara snyggt utan säkert ännu mer komfort även om 28 mm har funkat bra.
Nu rullar vi in hösten ett tag till tycker jag för den håller väl ett tag till med grått, kallt, blåsigt men torrt?


Inga kommentarer: