torsdag, oktober 27, 2016

Her we go again!

Jag är verkligen ingen frekvent deltagare i motionslopp vilket ju många tycker är tjusningen med cykel. Det finns väl flera anledningar till det men jag har aldrig varit speciellt tävlingsinriktad öht och måna motionslopp på cykel har en tendens till att bli fartfester med deltagare som inte har riktig koll på hur man ska kör ai klunga, hur man hanterar sin cykel och hur man kombinerar detta i en fart som man inte är van vid.
Men ett av loppen jag har uppskattat är Mallorca 312 som jag kört tre gånger- 2013, 2014, 2015 och säkert hade kört även i år om jag hade varit där när loppet gick.
Till nästa år har jag ju bestämt mig för att börja cykla lite mer igen och Mallorca 312 var ju ett av loppen som jag hade satt upp på min agenda. När bokningen öppnade förr av veckan var det först totalstopp i bokningssystemet som strulade av och till under några timmar och eftersom platserna är begränsade till 6500 deltagare var jag lite orolig att dom skulle försvinna. Jag hann väl precis få igenom min bokning och få den bekräftad innan deras bokningssida gick ner totalt pga en cyberattack som fick till följd att dom fick stänga ner bokningen i nästan en vecka.
Men jag är iaf bekräftad och har hela vintern på mig att fundera över vilken av sträckorna jag tänker köra 2017.


Inga kommentarer: