tisdag, juni 07, 2016

Prioriteringar är svårt för en våg

Det här med att prioritera är svårt för en del av oss och jag har väldigt svårt att ibland prioritera rätt. Faktum är att det blivit än svårare med åren av nån anledning men kanske beror det på att man för varje dag som går, lägger till nya erfarenheter, tankar och idéer som till sist ska mynna ut i att man gör nåt av dom.
som det här enkla med att cykla till exempel, eller att bygga fasta bänkar till balkongen som alla kan njuta av nu på sommarmornarna när man kan smyga ut tidigt tidigt och ta kaffekoppen i morgonsolen.
Tanken inför den passerade helgen var att cykla en sväng varje dag (fniss fniss, har vi hört den förut?) eftersom det var lite extra ledigt med tanke på nationaldagen på måndagen.
Med studenfirande på fredagen och tjänsteresor i mitten av veckan så hade det inte blivit många meter i kroppen under veckan så det var väl rimligt att man just därför har mer tid på helgen?
Fast nu funkar det ju inte så.
Lördagen fick jag loss lite tid till en cykelrunda ut till Ådö.
Söndagen försvann, på riktigt alltså. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde öht på söndagen?
Måndagen bjöd på kalasfint väder och efter att ha gått omkring som en osalig ande i huset på morgonen så tog jag mig i kragen ordentligt.
Den här gången innebar det att jag tog fram tumstocken för att ta mått och sen åka till brädgården och köpa virke till balkongbänkarna.
Sen gick väl resten av dagen åt till att bygga bänkar på balkongen som ju faktiskt alla i familjen (även jag) kan ha glädje av.
Inte blev det nån cykling heller men den här gången gjorde jag nog rätt prioritering.


OBS! Bilden föreställer inte mig men vi har samma namn. 

4 kommentarer:

Magnus A sa...

Jag tycker du gör så himla många bra saker, sluta be om ursäkt för att du inte cyklar tillräckligt mycket. När du cyklar så njuter du ju av det! Höj hakan!

Kramar!

Nypan sa...

Meh!
Kan man inte få gnälla av sig på sin egen blogg! ;-)
Vill ju bara få tiden att räcka till för allt man vill göra, men det är tydligen svårt om man dessutom är lite allmänt trött och periodvis lat.

Anonym sa...

Hej Nypan!

Jag följer dig lite på bloggen och ser dig ibland på happy.
Jag antar att frågan är fri.
Jag undrar hur gammal du är, detta eftersom jag känner igen mig i mycket av det du skriver.
mvh
hampus

Nypan sa...

Hej Hampus,
Klart man får fråga och jag är runt 25 i skallen periodvis men folkbokföringen påstår strax över det dubbla......