tisdag, februari 04, 2014

Nu lättar vi


Nya rutiner behövs för att ändra på gamla (o)vanor.
Har man som jag, dålig karaktär och en stor aptit för livets goda så lurar fritt fall alltid runt hörnet. Nu justerar jag kosten och intaget för att skaffa lite nya vanor över en period som bör ge effekt inom två månader.
I praktiken innebär det:
-Ingen alkohol
-Lågt kaloriintag ( enligt 5:2)
- 20 minuter trainer varje morgon direkt när jag vaknat

Den vanliga cyklingen är ändå lite off-season nu på vintern och just nu är den en blandning av pendling några dar i veckan, inomhuscykling/intervaller på kvällarna och nån utomhusrunda på helgerna i mån av tid.

Skitlöjligt skulle många säga. Skitjobbigt skulle en del andra säga. Än så länge känns det riktigt bra skulle jag själv säga.



4 kommentarer:

Unknown sa...

Skitjobbigt var ordet sa Bull!
Men impad blir jag, trainer varje morgon är pannben det!

Johan Andersson sa...

Du kommer bli så grymt (ännu mer) läcker att vi som hojar med dig kommer få ha med oss två par brallor!!

Nypan sa...

Ni anar inte vilka köttstycken jag har på planscher framför monarken i källaren som pockar och lockar.

Bjorre sa...

Dieter som utesluter alkohol måste väl ända vara de sämsta? Du kan ju för fan inte glida runt och vara NYKTER?!