tisdag, februari 25, 2014

Faltan 59 días!

Det lär betyda om 59 dagar på spanska.
Och i det här fallet är det om 59 dagar som mallorca 312 går av stapeln. Det börjar kännas okej och i år är jag lite mer motiverad till att bygga form och slipa vikt än förra året. Det viktigaste är väl ändå att man är sugen på att köra loppet och framförallt den där längtan till en vecka på mallis som så här års är ett bra bränsle för att hålla modet vid liv.
Börjar varje morgon med 20 minuters testcykel, sen frukost. Två dagar i veckan är det slanka linjen som gäller ( under 600 kalorier ) och inget pimplande av oxidanter mitt i veckorna.
Sen är det ju jobbpendling och tröskel, intervallpass i källaren såklart och blandat med den helgcykling man hinner med och känner för när slasket, regnet och snöblandat regn kan stå för dörren.
Kom idag på att man också kan dra ett par repor uppför johannelundstoppen för att höja pulsen och trötta ut benen lite intensivt.
Idag blev det ett lunchpass där med fem stycken repor upp vilket var vad jag hann med. Nästa gång blir det kvällspass med tio repor.


4 kommentarer:

mattel sa...

oh.. backintervaller!

bra jobbat med träningen annars, du kommer flyga fram i sommar. :)

Nypan sa...

Det vetefan om jag kommer att göra.
Åldern tar ut sin rätt känner jag men man kan ju alltid försöka att hålla sig till att träna och undvika för mycket onyttigheter.

Unknown sa...

Säg till i förväg när du ska hetsa upp för Johannelundstoppen så kan jag komma ut och skrika på dig, bor ju just över vägen.
Du får bestämma innan om jag skall vara positiv eller negativ, om jag ska skrika Bra, ta i, du är stark eller att du är fet, gammal och långsam!

Vet inte vad du tänder på :)

Nypan sa...

Min fru brukar ( brukade ) skrika både och.
Du kan ju rulla över dit och klämma backintervaller medans potatisen kokar. Lyckost.