onsdag, december 04, 2013

December typ

Söndag morgon och det var planerat ett tre timmars spinningpass.
Men när vi kom till gymmet så fanns där inga nycklar till spinningsalen och vi bestämde os för att skippa det eftersom nycklarna inte skulle komma på en timme.
Åkte väl hem istället men hade cykelsug i kroppen och fint väder ute. November i år har verkligen variot fin för det mesta och kanske att det var den sista fina helgen innan snöslasket börjar erövra cykelbanor och småvägar.
Drog ut med crossen och fick väl en ganska skön runda på grusvägarna över Lövsta, över ängsjö och hem via järvafältet.

Det där med att klämma in ett par mil på crossen är inte så dumt alls och med lite tur kanske jag orkar ta mig i kragen och köra lite kvällsrundor också.
Igår blev det pendling för vad jag tror var årets sista pendling med finpendlaren/fulväders räsern.
Några plusgrader på kvällen och med en vägyta som inte såg hal ut var det på det stora hela helt okej, men bakdäcket slirade loss lite i uppförsbackarna och jag tar det som ett tecken på att det faktiskt är december nu. Imorgon blir det nog singel-speed med dubbdäck för att liksom visa att vinterdjävulen kan komma när den vågar.

Nästa gång kommer jag skriva om en riktigt rolig nyhet på klubbfronten i Stockholm.
Håll i er!

Inga kommentarer: