onsdag, februari 06, 2013

Skrattfest i snömodd

Hade inte pendlat på över en vecka när frun varit bortrest. Men nu när ordningen var återställd var det äntligen dags att avnjuta 18 eller 20 km till jobbet och samma sak hem igen. När man väl kommer in i pendlingen är det ett gift och hoppar man över några gånger blir man lat och bekväm.
Gick ut i förrådet och funderade på Ole-Dole-Doff innan jag bestämde mig för att single-speed cykeln var optimal för dagen.
Det var lite snöflingor som sakta singlade sig ner mot cykelbanan som i övrigt nästan var renskrapad asfalt och jag skrattade inombords hela vägen.
Vid lunch började det snöa och det fortsatte under eftermiddagen. Inte sån där mullig, härlig snö utan sån där blöt som lägger sig som en klistrig snömodd.
På hemvägen var det ett smalt spår att hålla sig i och med värdelösa dubbdäck med noll grepp i modden halkade jag omkring som en snorloska hela vägen hem i motvinden.
Det var en skrattfest vill jag lova :-)
På lördag är det tre timmar spinning igen. Då är det skrattfest igen!




3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Vilket bra liv du lever i alla fall... I morgon blir det fixi..

Bjorre sa...

livsnjutare där!

Anonym sa...

Snygg färg på ramen.