onsdag, juni 01, 2011

Slug som en räv

Förra året cyklade jag med min Giant Anthem en gång. Vill minnas att det blev en runda i Lövstaskogarna vid åtminstone nåt tillfälle 2010.
I år har jag cyklat två gånger redan med följande succe:
- Första gången körde jag helt fel och kom inte ihåg spåren. Fick vända om efter ett tag och skamset trampa hemåt igen.
- Andra gången drog jag in vänstra benet i en buske/litet träd och skrapade upp ett rejält märke på låret.
Vid bägge tillfällena har jag förbannat min sunkiga framgaffel som vid jämförelse med andra gafflar jag testat, inte är helt optimal för min skogscykling. ( eller så är det tvärtom )
Men med lite förnyad blodad tand för skogscykling i hemmaskogarna bestämde jag mig för att börja leta begagnad ny gaffel och kanske byta däck.
Det blev napp direkt och jag kom över en FOX 32 F80 RL 2008 för ett bra pris. Det var bara att slå till och på nån dag var gaffeln hemma. Patrik var inte sen att hjälpa till med monteringen - Tack för hjälpen broder :-)
Har också lirkat på ett par nya snabba däck som säkert kommer får mig att fullkomligt flyga fram i skogen tills buskarna tar emot mig.
Det blir säkert ett par rundor till i år. Med nya däck och FOX gaffeln känner jag mig redan snabbare och nästan lite smartare. Eller kanske slug som en räv?
( bilden helt ogenerat snodd från Patrik-Skolling-Möller )

5 kommentarer:

Tille sa...

Skogscykling kommer starkt nu. Men vi kör fortfarande gubbtempo va?

Magnus sa...

Grymt, jag luftade min Anthem förra veckan på fornstigen för första gången på ett år. Sugen på att hänga på någon gång framöver i Lövsta iaf.

/Magnus

Patrik Skolling Möller sa...

Vad gör man inte för en kall på din altan. :)

Den där gaffeln blir nog som lök på laxen.

-Skogling

Mikael Carlsson sa...

Såg att du också är klar för PBP. Bra jobbat Nypan. Håll dig på benen så ses vi där nere, över en öl kanske!!
mvh
mc

Tobbe Arnesson sa...

KBCK goes mud på bred front!

Hoppas du slipper Foxknaket mellan styrrör och krona. :/