tisdag, januari 11, 2011

Ny vardag nya rutiner


Måste ju börja året med nya rutiner, eftersom jag inte har ett vanligt arbete att tänka på just nu.
Och för att skingra tankarna, är cykling bra men tidskrävande. Men tid har jag just nu, och tankarna måste få luftas något.
Har därför bestämt mig för att cykla så mycket det går, med start på morgonen eller förmiddagen. Idag hade jag först tänkt mig att cykla 1,5 timme, och sen vända för att totalt ge en tre timmars tur. Satte kurs mot Bro och Bålsta, med förhoppning om att vägarna skulle vara cykelbara. nog med tanke på den senaste tidens växelvisa töande och kyla.
Bitvis riktigt dåligt underlag fick dubbdäcken att göra riktig nytta även när man körde försiktigt. Det var på vissa ställen så skakigt att jag fick passa mig så att löständerna inte ramlade ur.
Framme vid Bro-Bålsta golfklubb, ändrade jag mig och siktade in mig på Håbo-tibble, för att där ta vägen ner mot Bålsta. Lite trafik och vinden snett i ryggen. Vände ner mot Bålsta och fick istället vinden snett emot mig. Det festliga med vinter och kyla, är ju att det blir snorkallt när det är 1-2 minusgrader med blåst. Kunde hålla mig för skratt emellanåt.
Från Bålsta rullade det i sakta lunk genom Bro, kungsängen och sen hem. Tanken var ju mest att det skulle ge ett längre pass gällande tiden. Distansen och intensitet spelar mindre roll vid utomhuscykling på vintern.
Har faktiskt inte kollat exakta distansen för dagen, men 3 timmar och 38 minuter var dagens pass. Känns som ganska bra rutin, och jag kan nog tänka mig att tillbringa en del vardagar så här under en period. Så imorgon är det väl dags igen :-)

5 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Spänningen är olidlig, vad ska du blogga för LCD-display idag? :)

Nypan sa...

Ha ha, det är inte ett dugg spännande att veta vad en gubbe som jag gör mitt i livet. Det blir nog en kortare runda idag. Vädret är tristare än igår.
/N

Tobbe Arnesson sa...

Oooh, vågar man hoppas på en termometer-LCD? Gärna i närheten av urmunnen.

Markus Lindholm sa...

Jag bore också bli proffs. Jobbet suger just nu.

Bra att du skippade I1, där uppe bjuds det på spännande iscykling just nu.

Mimmi sa...

Jag vet hur det känns att stå inför en oviss framtid.
(2000 när Telia Kundsutbildning/Vimera knoppades av och jag hamnade i omställning, 2008 när jag flyttade till Tyskland och blev utlänning över en natt, utan jobb och pengar).

Det där pendlandet fram och tillbaka till sjukhuset kan du lägga av med.
Men en paus mitt i livet med lite eftertanke och reflektion är inte fel, även om det känns så nu.
Ge dig lite tid och utrymme för det.

Må dina moln skingras snabbare än en illerfis och må ditt 2011 bli ett soligt år !

KRAM !