måndag, januari 10, 2011

Det nya lätta livet!

Idag är det måndag igen. En helt vanlig måndag när många går till arbetet för första gången efter långledighet över julen. Många som trängs i bilköer, på tunnelbanan och säkert en del som slirar omkring på cykelbanorna.
För mig är det en lite annorlunda måndag, eftersom det är den första riktiga vardagen i mitt nya liv där jag inte har ett arbete att gå till. Det känns lite läskigt till en början, men kommer nog att sätta sig efter ett tag. Småglinen har studiedag idag, så dom är hemma också. Det innebär att jag inte kan rulla ut på ett distanspass idag som jag tänkte tillbringa dagarna med. Men det kommer fler dagar.
Lånade en våg av Patrik häromdagen för att väga in racer hojen. Och även om det finns en del saker som är tunga i livet, är det skönt att det också finns en del saker i livet som är ganska lätta just nu :-)

7 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Kan du inte slänga på 190 gram? :)

Markus Lindholm sa...

Det missade utepasset idag är nog faktiskt inget att sörja över. Det är snorhalt.

Tille sa...

Jag vill också vara hemma och lätta cykeln idag.

Johan Andersson sa...

Den där skulle aldrig hålla för mig...
För övrigt håller jag med Tille..

Nypan sa...

Johan: Det är en Roubaix med hjul som är byggda av Gurra. Den håller för en hel karl och även för mig ;-)

Johan Mölleborn sa...

Den där kommer bli riktigt mullig när snön smälter.

Patrik Skolling Möller sa...

Härligt!

Nu får man passa sig i backarna. :)