onsdag, januari 03, 2007

Håll värmen och kyl ner dig!

De flesta av oss köper nog en hel del saker, som man i efterhand kommer på inte var oerhört nödvändiga för ens fortsatta överlevnad. Om man cyklar, så kan man fördärva sin ekonomi i ett nafs, om man så vill.
Jag kom igår att tänka på dom bästa cykelrelaterade köpen jag gjort under 2006, och kom fram till att dom 2 bästa sakerna inte ens sitter på själva cykeln, och inte heller är en cykel. ( ja, jag köpte 1 ny cykel 2006- Giant Anthem 2 )
  1. Icebreaker ull undertröja.
    Oerhört skön och en otrolig skillnad mot de traditionella superunderställen. Håller mig varm & glad.
  2. Bordsfläkt från Bauhaus.
    som jag använder när jag sitter på trainern. Vanligtvis svettas jag som en gris och badar i svett efter 20 minuter. Nu känns det bra efter en timme!

Vilken tur att jag redan har köpt som 2 nödvändiga sakerna. Nu kan jag fokusera på att i år, 2007, bara köpa sånt som jag inte behöver för att överleva :-)

3 kommentarer:

Haningerox sa...

Utan fläkt är det fanimig omöjligt att göra trainer=)

Markus F sa...

Som du säger, det är inte alls säkert att det är dom mest spännade eller blingiga sakerna som man har mest nytta av. Såna enkla prylar som stänkskärmar eller bra handtag kan göra en enorm skillnad.

Nypan sa...

Så sant Markus. Men för säkerhets skull, har jag också köpt en massa onödiga prylar under 2006 :-)
När du nämner det: I december fick jag en kompislapp av Randonneur, som nog är bland det bästa jag har. Och den var gratis!