lördag, juni 24, 2006

Skaka ner sillen

Dag efter midsommarafton, är kroppen av tradition fylld av diverse elände. Man ska äta potatis, och sill och dricka snaps och dricka öl. Sen ska man äta jordgubbar med grädde. Och kaffe och kaka. Och som extra bonus, så la vi till en hel drös med ypperligt god persisk mat, i goda vänners lag. dom är från Iran, och deras kok-konst kan med lätthet få mig på fall.
Då var det kanske bra, att dagen efter, ordentligt skaka ned maten med hjälp av en Lövsta ride.
"Skogling" tog täten, och det blev bara vi två? Konstigt vad folk är veka ibland, och speciellt dagen efter.....
Bra tempo och kanonfint väder och underlag.
Det blev bitvis en skakig resa, så sillen och jordgubbarna och deb persiska maten, fick skaka om rejält. Men stökiga leder är bra för min träning, eftersom jag är urkass på stökig terräng. Men jag måste erkänna att jag dessvärre börjar gilla det mer och mer.

Inga kommentarer: