söndag, juni 25, 2006

Red Bull ger mig vingar......?


Det kan vara inbilning, och är det säkert.
Jag hade tidigare bestämt mig för att cykla "riktigt" idag, dvs landsväg :-)
( på skoj. All cykling är på riktigt, men jag brinner nog lite mer för bockstyre, asfalt, smala däck och hela det konceptet )

Nåväl, morgonturen blev istället en kvällstur. Bålstarundan verkade idealisk i min ensamhet. Det var ganska skönt väder. Behaglig temperatir, och lite kantvind ut. Hade inte höger knä fortfarande spökat lite, hade jag nästan kunnat dra på lite extra.
På hemvägen stannade jag till vid Statoil i Bro. Reflektion - Det var samling utanför ICA. Närmare bestämt så var det "sommalovstonåringar på moppe" samling utanför ICA.
Med hala skor, trippade jag fram till kylen, och plockade fram en Red Bull. Dom funkar bra till Vodka, och säkert till cykling också. Och jag undrar om inte dalkarlsbacken var lite kortare än vanligt. Och stäketbacken piskade jag nästan upp på stora klingan. Så fasen vet om det inte ligger någon sanning i deras reklam. ( Men det hade nog funkat lika bra med en kaffe )
Nåväl. det blev ungefär 7,7 mil, med snitt på strax över 31 km/h. Med vingar, fast ändå utan?!

Inga kommentarer: