söndag, juli 07, 2013

Istället för cykling

I år är ju verkligen ett mellanår utan större mål. Och utan stora mål planerar man inte de små delmålen heller. Och planerar man inget alls så blir det därefter. I år har jag i princip slutat att cykla men gör vissa undantag för att det ändå är rätt skönt att suga ner luften i lungorna och låta den övergödda gubbkroppen få kura ihop över ett stycke skrot av kolfiber och aluminium ett par timmar.
Tog tid till ett lunchpass i torsdags och lurade med mig Johan på en runda ut mot Ådö och tillbaka igen vilket inte är nån längre resa men desto finare. 7 mil senare fortsatte jag på kontoret som dagen till ära var förlagd till köksbordet hemma.
Lördag morgon och klockan ringer som en påminnelse om att jag ändå fått för mig att cykla en sväng på morgonen. Resten av dagen är vikt åt nåt så fantastiskt roligt som att måla huset och ett par mils cykling på förmiddagen får väl fungera som en lite aperitif innan den härliga målningen tar vid.
Johan ( som också har slutat att cykla ), plockades upp på vägen och vi stångade pannan i den härliga varma motvinden som bitvis höll på att blåsa oss bakåt. Men det var en fin runda och det kändes verkligen som en fin sommarförmiddag. Om man hade cyklat så hade det varit riktigt skönt att ta en långrunda kunde vi båda två konstatera. En kopp kaffe och ett glas vatten på Johans altan innan jag satte kurs hem mot målarpenslarna som väntade på att få jobba livet ur den gamle gubben.
8 mil cykling blev det visst och för att inte cykla så var det en ganska skön runda.

Funderar på att kanske börja cykla igen. Det är ju rätt så skönt faktiskt.

Johan kör kortdistans i CD Distans tröjan. Stor humor.

Gubbknän

1 kommentar:

Tille sa...

Har faktiskt också noterat att det här med cykling är rätt trevligt ändå.