onsdag, juli 17, 2013

Dagens upptäckt

Hade rekat en runda som skulle kunna bli 10-11 milceller nåt sånt och med en övertygelse om att det skulle kunna bli en helt okej plattrunda i värmen. Apropå värme och sommarväder då har det ju varit en ganska varm och skön sommar än så länge men däremot blåsigt varje dag. Ibland är det ok med blåsiga rundor men inte varje dag som det varit under juni-juli känns det dom.
Nåväl, petade i mig lite frukost, klämde på benen som var lite möra efter gårdagens intensiva kvällsrunda  och satte sen kurs mot Kungsbacka dit jag snart hittar i sömnen. Fortsatte sen mot Fjärås innan jag svängde av inåt landet för att ts sikte på bla Sätila.  Möttes väl direkt av en lång och brant backe som sen avlöstes av rena bergochdalbanan. Det blev till och med säsongs premiär för lillklingan i Sverige när en av backarna skulle ta emot "hunken från hufvudstaden". Så där höll det väl på ända tills vägen vände och det var dags att sikta in sig mot lindome. Nu plattare men med motvinden rakt i nyllet- skrattchocken kom av sig i sommarvärmen medans jag petade i mig en energikaka samtidigt som jag började tänka på en kall öl.
Men milen tickade väl på och när jag svängde in på gamla säröbanan hade jag både vind från sidan och barnfamiljer övetallt. De sista 15 km blev en lugn resa hem till stugan där jag snabbt knyckte en iskall folköl som svärfar nog sparat åt sig själv. Fick väl hjälpa söta frun med rose' vinet också men gick bra, tack vare min hjälp.
C:a 13 mil och nästan 1200 höjdmeter skrapade gubben ihop idag och han kan konstatera att det inte är platt inåt landet men riktigt fint ( och idag blåsigt ).

3 kommentarer:

Magnus A sa...

Ja, det är jävligt backigt runt Lyngnern ut mot Sätila, testa att svänga ner mot Tostared och kör södra delen västerut längs sjön. Där bjuds det på några smällkarameller!

Nypan sa...

Tackar för det tipset Magnus. Får reka ut en passande runda och kränka mig själv ordentligt :-)

Bjorre sa...

åhhhh! Nypan visar hud!