söndag, juni 24, 2012

Ingen cykling på två dagar

Man räknar inte kortcykling har Proffs-Bjorre och Mollebjörnen en gång sagt.
Och har dom sagt det så är det så.
Så jag har inte cyklat på två dagar även om jag har använt cykeln.
Tiden och vädret +ANNAT har förstört hela helgen gällande cykling. Inte alls som man vill ha det men tydligen en gansla naturlig del av det som kallas för att leva ett vanligt liv.
Igår fick jag för mig att använda min K*K för att ta en kort sväng via Stäket, Upplands-väsby, Rotebro och sen hem. En gammal klassiker när man bara ska rulla i fyra mil. Fyra mil är kortcykling om man pratar asfalt.

Idag fick jag för mig att göra om den turen men den här gången med den "riktiga" räsern.
Kändes skönt att cykla både igår och idag även om det inte kan kallas för att jag har cyklat.

Imponerande lång runda enligt Garmin......

1 kommentar:

Bjorre sa...

Cyklar man KuK är det frågan om inte kortcykling räknas, bara för att...