tisdag, februari 07, 2012

Mittemellan

Kom på mig själv att jag nu inte har cykelpendlat till jobbet på en månad.
Vet inte vad jag ska skylla på om jag ens ska skylla på något annat än att jag inte haft lust.
Fast egentligen har jag ju det förutom att jag liksom kommit ur rutinen att packa ner kläder i ryggsäcken och klä på mig cykelkläder hemma. Lusten att sitta ned vid köksbordet i vanliga kläder och kopp kaffe är just nu starkare än cykelsuget på morgonen.
Men när jag tagit bilen till infartsparkeringen och bänkat mig bland snörvlande och apatiska medmänniskor på tunnelbanan ångrar jag alltid att  jag inte tog cykeln.
Å andra sidan försöker jag köra av mina trainerpass och har hitta en vad jag tror ganska bra lust till dom passen. Lite verklighetscykling på helger och kvällar får också plats i livet.
Imorse tankad jag på SL kortet för ytterligare en period och får väl straffa mig själv med trainer ikväll eller en riktig cykeltur ikväll.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: