måndag, maj 18, 2009

4500 pix i timmen- men tack ändå

Vissa saker ska man inte räkna för mycket på, eftersom värdet på resultatet man får, kan vara ovärderligt och värt varenda öre.
Jag har sen jag avbröt min resa till Belgien pga känningar i hjärttrakten, fortsatt att cykla, men med ett öga på pulsmätaren, och hållit igen en del. Har känt mig rätt OK ändå. Har också genomfört ett ultraljud av hjärtat och ett arbets EKG. Det är ett sånt där härligt test när man sitter med sladdar och skit på överkroppen, samtidigt som man trampars sig totalt slut på en ergometer cykel. När jag gjorde det, så hade jag såklart glömt mina shorts hemma. Tur att det fanns ett par för små, urtvättade. resårfria neon orange reserv byxor i en låda på Stockholm Heart center. Kände mig lite som David Hasselhoff i Baywatch. Förra veckan var det dags att besöka doktorn för att få resultatet av testet.
Betalade mina 300 kronor i kassan. Satte mig ner i stolen hos doktorn som ögnade igenom resultatet från mitt arbets EKG.

Undrar vad fan som kommer nu, hann jag tänka i 10 sekunder innan doktorn med resolut stämma sa: "Ditt hjärta behöver du inte oroa dig för. Och med ett resultat som är 60-70 % över förväntan på ditt arbets ekg, kan du lugnt köra på för fullt igen".
Det var nästan så att jag började ställa massa irrelevanta frågor för att få full valuta för mina 300 spänn. Men vafan, det var ju ett bra besked, så vad gör det väl då att timpriset bör landa på 4500 pix :-)
Jag har fortfarande en del känningar i hjärt och brösttrakten. Men det är inte hjärtat. Doktorn sa att det troligtvis är en sträckning eller klämd nerv runt lunga som gör det. Men om doktorn säger No worries, så är det no worries.
Tummen upp för hjärtat, eller rent av 2 dubbeltummar som Borat på bilden.
Själv ger jag tummen upp för alla er som brytt sig om en gammal gubbe som mig, när jag kände mig lite racklig. Tack vänner.




12 kommentarer:

Mikael Carlsson sa...

GÔtt! Grattis Nypan! MVH Carlsson

Johan Andersson sa...

Satan i gatan vad skönt. Ut och smiska Roubaixen nu!!

Patrik Skolling Möller sa...

Det var det jag sa. massa muskler occh nerver och skit. Been there...

Härligt !

-Skogling

Tobbe Arnesson sa...

Skönt att höra vännen! *kram*


Men skumt att du fick betala för återbesök...

Unknown sa...

Gött att höra att det inte var något knas med hjärtat!

Tille sa...

"ett par för små, urtvättade. resårfria neon orange reserv byxor"

Bilder, snälla säg att det finns bilder!

Och skönt att höra!

Vic sa...

Skönt att höra att ditt hjärta hänger med ett tag till, ut och tampa med dig.

Anonym sa...

Skönt att höra Anders. Grattis typ!

Anonym sa...

Även om jag inte känner dig så har jag tänkt en del på dig sen du bloggade om den avbrutna trippen till Belgien.
Skönt att höra att det inte var någon fara och att du har bra värden.
Jag hade en liknande incident för några år sedan som också var falskt alarm.

Kör så det ryker!
Jerka

Nypan sa...

Mikael, Johan, Patrik, Tobbe, Harri, Tillman, Jocke, Viktor och Jerka.
Tack. Omtanke värmer och lindrar.
Jag ska köra så det ryker även om jag inte är nån ungdom längre.
/N

Sara (Träningsglädje) sa...

hej. googlade och hittade ett inlägg du skrev om att cykla mellan sthlm-gbg för typ 2-3 år sedan. jag skulle behöva få ner en cykel från sthlm till halmstad och funderar på att cykla sträckan. det är dock ingen racer vi pratar om - utan en helt vanlig mountainbike jag köpte på 90-talet. och jag som cyklar är ingen cyklist. jag är en "spinningist" (spinner förvisso 12-13 timmar ibland när det dyker upp sådana galna upptåg). vad tror du om min fundering. är det vettigt. är det görbart? och har du cyklat sverigeleden förut? är det kanske finare att cykla sthlm-hbg än sthlm-gbg (för att sedan komma till hstd). vore tacksam för dina tips? du hittar min fundering på www.traningsgladje.se

/Sara

Johan Mölleborn sa...

Fan jag som trodde att 4500 pix i timmen var det din Roubaix-ram har kostat än så länge. =D

Grymt skönt att ditt gamla hjärta var helt. Då behöver jag inte känna mig taskig nästa gång jag knycker Kungsängenskylten. ;)
/J