måndag, november 28, 2016

Källarmys vinter 2016-2017

Det finns inget dåligt väder det finns bara dåliga kläder, eller vad man brukar säga och jag brukar cykla året runt oavsett väder. Men på vintern är det rät skönt att ibland krypa ner i källaren och sätta sig på monarken för att smälla av ett pass med hög intensitet eller ett långpass när man inte riktigt känner för att halka omkring i snögloppet och mörkret.
Det senaste året har jag nöjt mig med att trycka in ett par hörlurar för att lyssna på musik medans jag trampar eller glo på en surfplatta som jag har framför styret på monarken. Det finns ju en hel del träningsvideos på Youtube att kika på och jag tycker nog att det är lite roligare än att bara stirra rakt in i en vägg eller ett tejpat machokryss.
Sen en tid tillbaka har jag funderat på om det inte vore smuttigt att ha en större skärm där jag kunde spela upp videos mm och passade därför på att som många andra utnyttja "Black friday" hysterin sista fredagen i november. Kom hem med en 32 tums TV samt en Chromecast och insåg att helgen nu var räddad om jag innan hade varit fundersam över vad den skulle tillbringas med.
det ena ger det andra liksom och för att kunna få skärmen på rätt plats var en garderob tvungen att flyttas bort från källarrummet och in till det lilla förrådet som gud glömde (eller som vi iallafall har struntat i att underhålla)
Lördagen började således med att städa ur det lilla förrådet och fylla bilen med bråte för transport till återvinningsstationen vid Lövsta innan vi sen kunde börja flytta in garderob och annat i det förrådet.
Sen fortsatte arbetet med att montera väggstativ för TV, gräva fram högtalare, skruva upp lite hyllor och sen montera upp TV. När allt var inkopplat och klart provkörde jag att streama lite cykelvideos från Youtube och visst blev det bra, precis om förväntat och nästan lite bättre.
Invigningen på kvällen blev 90 minuters cykling på Mallorca med Sollerpass sen vidar upp för Puig Mayor och även om jag kanske ska sänka ner skärman lite så är jag me rän nöjdmed hur källarutrymmet förvandlats till ett ganska snyggt träningsrum med ganska enkla medel.
Det känns om att vintern kan bli ganska bra, oavsett väder :-)


Nassegrisen på fläkten får vara med i år också

På väg upp för Sollerpass

Inga kommentarer: