tisdag, oktober 07, 2014

En höstdag i solen

Snacka om att det här är ett mellanår.
Men å andra sidan har jag prioriterat andra saker än att lalla omkring på en cykel och bara tänka på mig själv i år eftersom jag haft fullt upp med att bygga kök +ANNAT!
Och sånt tar en del ledig tid i anspråk, speciellt om man inte gjort det förut och måste lägga tid på att ha både ångest inför varje moment utöver själva tiden det tar att utföra momentet.
Men det har också varit ett år där vi fått bra snurr på verksamheten i Randonneur Stockholm med många aktiviteter och snart med troligtvis den snyggaste klubbtröjan som skådats.

Tog en stund för mig själv i helgen och grävde fram Cruxen för en runda på järvafältet.
På väg tillbaka korsade jag Akallalänken på gångbron som en gång i tiden kanske byggdes i tron att det skulle byggas fler bostäder på Barkarbysidan.
Jag kommer ihåg den gångbron från min uppväxt och att den liksom slutade i skogen utan att det fanns nån väg vid brons slut.
Det är lite märkligt med en stig som leder upp på bron och en stig som fortsätter efter bron. Det finns belysningsstolpar men ingen armatur och inte framdragen el.
Det finns asfalt men naturens krafter visar sig i form av gräs som växer igenom asfalten. Om något eller några år kommer bron troligtvis att rivas och ersättas med en riktig cykelbana som kan leda mot Akalla så har ni vägarna förbi, passa på och njut av ett stycke historia från miljonprogrammet i form av en halvfärdig cykel och gångbro.







Nästa vecka ska ni får läsa om ett kök och om hur det känns att bli gammal på riktigt.









1 kommentar:

Bjorre sa...

Nu är det väl nästa vecka? Hur länge ska jag behöva vänta?M