fredag, april 11, 2014

Så blev det plötsligt hjul - igen!

Ni vet ju hur det gick med mina förra hjul som efter ett par års året runt nötande inte ville vara med längre.
Samtidigt gav ju vevpartiet upp och jag fick väl rota fram både ett par Ksyrium Elite hjul och ett SRAM Red vevparti och hänga på pendlarräsern i avvaktan på annat.
Men att harva fram och tillbaka till jobbet med Ksyrium hjul känns lite lyxigt i överkant. Pendlar hjul ska vara:
1. Billiga
2. Stryktåliga
3. Robusta
4. Tunga
Tunga bara för att dom tre översta egenskaperna inte går att få i annat än ett ganska tungt hjulpar.
Rotade runt på olika ställen för att hitta det optimala vilket jag vet är omöjligt för mig, men kom till sist fram till att det hjulpar jag köpt från Rose bikes till en MTB för nåt år sedan kvalade in på precis allt det där.
Så nu sitter det ett par 36 ekrade, tunga, robusta hjul med aeroformade fälgar på hojen.
Hjulen känns som om dom vore byggda på nån fabrik som tidigare byggde pansarvagnar och det är för mig en gåta hur man kan bygga ett par hjul för hand i tyskland som kostar c.a 1200:- SEK för ett par.








Inga kommentarer: