lördag, mars 16, 2013

En lördag i förorten

Så var det dags för sista långspinningspasset och det fanns option på ett pass upp till fem timmar.
Men vi kunde också vara med på det "vanliga" passet som varade en timme och var precis före vårt pass. Sagt och gjort. Vi anslöt oss till det passet och jag kommer inte skriva så mycket om det förutom att vanliga spinningpass inte handlar om cykling till skillnad från våra långpass.
Jag hade svårt att hålla mig från skratt under passet och längtade bara tills timmen skulle ta slut, även om man kan ta det med sin egen belastning.
Körde sen tre timmar på vårt vanliga långpass och försökte ha ihjäl mig själv så gott det gick. Det lyckades nästa vilket nog berodde på att jag var rätt seg tack vara för lite sömn + ANNAT och det var rätt OK att kliva av efter fyra timmar i sadeln. Tack Amir för ett par riktigt bra långpass i din regi!
När jag på tom magen och trötta ben kom hem, var det dags för en längre promenad med söta frun på trötta och sura ben.
Rundade av med att göra hemgjorda pizzor som sköljdes ned med diverse itailenska viner.
En helt vanlig lördag i förorten och har ni inte prövat det nå gång, så kan jag varmt rekommendera det.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Så du menar att jag har pysslat med annat än cykling sedan december? Jag är chockad!

Nypan sa...

Nja, det beror nog på vem som kör passet även om man själv alltid står för den egna insatsen och moståndet vid inomhuscykling.
Den här ledarn var inte "my cup of tea" kan vi väl säga :-)