söndag, mars 18, 2012

Cykelfri helg

Fin helg var det tänkt att bli. Skulle säkert kunna cykla både lördan och söndagen eftersom det inte fanns nåt speciellt inplanerat alls.
Just därför blev det väl en helg när allt annat bara kommer i vägen och timmarna bara försvinner iväg på ingenting alls. Lördagen blev cykelfri och jag vet inte var den dagen tog vägen?
Söndagen hann bli förmiddag innan vi kom iväg till simhallen som just nu är en rutin på helgerna. Efter det tog jag och frun på hennes initiativ en cykelrunda i promenadtakt på en timme ungefär.
När vi kom hem från den rundan bytte jag raskt om till cykelkläder, rullade fram crossen och styrde ut mot Järvafältets grusvägar via Lövsta, Görveln och Kallhäll.
Nattens/morgonens regn hade gjort undervekt med grusvägarna som var både klistrigt tungtrampade och grisigt skitiga så det räckte och blev över.
Det blev ingen riktig cykelrunda utan bara en c:a 3,5 mil "trampa bort den värsta stressen ur kroppen runda". När jag kom hem fick jag spola av cykeln med trädgårdsslangen och klä av mig i tvättstugan. Skitig, grisig men lite nöjd med att jag trots helgen uteblivna cykelrunda ändå fått till nånting på cykeln.

1 kommentar:

Bjorre sa...

Cykla är alltid bra :)