söndag, januari 31, 2010

Dancing fetto- Happy feets

Visst hade ni rätt några av er.
Fettokisssen har börjat dansa, på riktigt! Eller riktigt och riktigt. Försök till dans i alla fall.
Jag och kära frun har ju snackat om det i nåt år, men inte kommit för oss. Men när nu Fanny skulle byta dansskola visade det sig att det fanns en kurs som skulle passa oss, i anslutning till hennes tid. Så nu är dom kommande veckornas söndagskvällar ganska bestämda gällande sysselsättning. Det är dans helt enkelt. Grunderna i s.k 10-dans, med både vals, samba, rumba, tango, osv. Allt sånt som man gärna vill kunna bemästra men helt enkelt inte kunna.
Idag fick vi lära oss grunderna i vals och samba. Och det var fan i mig bland det roligaste jag gjort på bra länge. I sommar blir det snabbkurs för cykelgubbarna när vi stannar och fikar på nån sketen bensinmack på långrundorna :-)

7 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Jag vill bara dansa passo doble. Det är min grej tror jag.

Johan Andersson sa...

Nypan, du får visa dina nya skillz på lördag. Bjarne (bng) kommer med, snacka med honom vetja. Hans son har både uppvisningsdansat på Let's Dance och typ vunnit SM i pardans.

Den enda dans jag kan är African Anteater Ritual!

Patrik Skolling Möller sa...

Oj !!

Vad kanman köpa för fräna dansgrejer då ? Lätta skor ? :)

Let's Dance nästa ?

-Skogling

Tobbe Arnesson sa...

Dans är ett vertikalt uttryckt för ett horisontellt behov. ;)

Jag har hopplöst dålig kontroll över min kropp, skulle också behöva lära mig alltså. :) Fast säg det inte till Anki. ;)

Traveller sa...

Härligt Nypan. Vill se en rumba uppvisning i cykelkläder :-)

Anonym sa...

Coolt Anders!

Det där är en av sakerna som jag skulle vilja kunna. Den andra är att kunna sjunga något mer än halvdåliga snapsvisor.

Markus Lindholm sa...

Vals på shell i Bålsta :)