tisdag, augusti 11, 2009

Cykla för livet- ride for life


Så heter en insamling som jag har skapat via barncancerfonden.
Så heter också det cykellopp som går från Lund till Stockholm, med syfte att samla in pengar till barncancerfonden.
Jag cyklade sträckan mellan uppsala och stockholm förra året, och cyklade samma sträcka i år. Givetvis började jag med att cykla till uppsala på morgonen eftersom det inte är mer än 7-8 mil, och dessutom vill jag inte ta bilen om jag kan cykla till en start. Cyklade uppt il starten med Danne. Väl där uppe mötte vi Markus och dessutom Janne och en hel del andra fråm Microsoft. Jag körde i Microsoft-Forefront kläderna dagen till ära, då dom är delsponsor till Ride of hope.
Själva cyklingen är inte så mycket att orda eller skriva om, förutom att det var bra väder och många cyklister som utnyttjade den fina dagen till ett gott ändamål.
På vägen mellan upplands väsby och rotebro, stod Viktor och hans pappa och vinkade.
Ride of hope är slut för i år, men min insamling cykla för livet lever vidare.
Jag vill verkligen tacka alla er som redan nu har bidragit med pengar till den insamlingen, och samtidigt påminna er som bara inte hunnit med, att ge några tior och några minuter till den.
Insamlingen hittar du till vänster på den här bloggen, eller via länken: http://www.barncancerfonden.se/3378

Lev väl!

2 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Viktor blev väldigt besviken när han såg att du sniglade i gruppetton. Han trodde du var snabb.
Jag försökte förklara att det var för ett bra ändamål, men det brydde han sig inte om och tog ner din plansch från väggen. Nu hänger bara Danilo Diluca, Bernhard Kohl och Jan Ullrich kvar.
/J

Nypan sa...

Hälsa Viktor så gott att jag är hemsk ledsen för den pinsamma situationen, men att farthållningen sköttes av Poliser från Hofvet. Hälsa Viktor att hans mammas sambo brukar hoja omkring med Hofvet kläder. Jag gillar inte den här händelsen alls.