söndag, juni 24, 2007

Men andan i halsen och knark som tröst

Det var en sån där härlig morgon, en sån där som man inte riktigt vet hur man skall placera vädermässigt. Skulle det blir regn? skulle det bli storm? skulle det bli sommar?
Johan var som vanligt både pigg, punktlig och så där läcker som bara vi västerortsgrabbar kan vara.
På agendan stod det Sigtuna med fika på tant brun. Mulligt värre. Och muligt värre var också det faktum att vi på ditvägen hade så pass bra fart för att vara en söndagsmorgon, att vi fick hoppa det, eftersom dom inte öppnar förräns 10:00.
Det blev en klassisk Statoil fika istället, vilket också är helt OK.
Nu till ämnet. Dagens väder var bland det äckligaste jag nånsin haft äran att andas in. Det kändes om jag andades genom ett sugrör. Svårt att få luft, och andnödd hela tiden. Benen orkar, men får man fokusera för mycket på att andas, så blir allt en del lidande. Jag vet inte om det är inbilning, men med åren har jag fått svårare med andning på vår och sommar. Hursomhelst så var det skitjobbigt att andas. Som en extra bonus fick jag punka också.
På hemvägen fick jag en invit som jag inte kunde tacka nej till, då Johan bjöd med mig på att dela lite knark med honom.

Knark III, är en dansk "imperial stout", som smakade som en stout. Lite kaffe, lite choklad, lite tjära osv. Jag är ingen stout expert, men kan väl påstå att den ialla fall har ett namn som får oss svenskar att haja till lite extra.
Så dagen blev ganska bra. Morroncykling är bland det bästa som finns, andnöd är bland det sämsta som finns, och all knark är inte av ondo.

5 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

...och jag var på Bauhaus.
Hade varit kuligare att haka på er. :o(

Men efter helgens sjukt hårda slit var det då antligen dags för plattsättaren att komma i eftermiddag !
Och till nästa helg blir det tvättpremiär i nya fräsiga ! :o)

//Skogling

Nypan sa...

Du missade en härlig men svårt att andas var det.
Är det invigning av tvättstugan med fin-öl? Då kanske jag och Johan kan komma förbi med våra svettiga cyklebyxor och få dom tvättade?

Patrik Skolling Möller sa...

Det blir en Rochefort 10:a i tvättstugan när det är klart ! :o)

Fast jag vill ej besudla min tvättmaskin med ERA kläder. ;p

Johan Andersson sa...

Äntligen e min räser klar så att man kan börja bränna lite asfalt.. Måste köra norr om stan någon gång och titta på flickorna på Tant Brun!

Johan Mölleborn sa...

Det var en härlig runda men svettigt som tusan. Luftfuktigheten måste varit på toppnivå. Det hade väl blivit ännu fuktigare om Tant Brun hade öppet.
/Big.