tisdag, oktober 15, 2013

På hösten börjar livet

Om man som jag är född på hösten och i självaste oktober månad, så har man ett speciellt förhållande till hösten.
För oss startar nämligen livet på hästen och vi höstbarn får nåt speciellt i blicken när vi ser träden löv förvandlas från gröna till gula och röda. Vi lever upp när vi tar ett djupt andetag av den nu något kyligare och fuktiga luften. Vi njuter lite extra när det frasar under skorna av de löv som fallit från träden och vi njuter av att vara utomhus lite extra.
Eftersom jag som sagt är ett oktoberbarn så firades jag i lördags med både sång och mat innan jag somnade i soffan vilket jag i och för sig brukar göra. Den här gången var det nästan morgon innan jag vaknade till och jag misstänker att familjens extra present till mig var att låta mig ligga kvar i soffan som en stor och gammal klump.
Söndagen bjöd dock upp till dans eller åtminstone långpromenad med yngsta sonen och söta frun.en långtur på Järvafältet som lockade fram cykellusten i mig. I år har det inte blivit mycket cykling och cyklar man inte så tappar man ibland lusten. Man blir lite lat helt enkelt.
När vi kom hem från promenaden satte jag mig på en pall och funderade en stund över om jag skulle cykla och vad jag i så fall skulle ta för cykel och var jag i så fall skulle cykla.
Det var ju perfekt läge för en crossrunda men med en demonterad cross pga lite uppgradering, fick jag till sist för mig att jag faktiskt skulle unna mig en helt vanlig men hederlig landsvägsrunda.
Klädde på mig min finaste nya långärmade TORM tröja som jag fick i present när jag fyllde år i veckan och satte riktning mot Bro. Bestämde mig för att köra Bro, Håbo-Tibble-I1 och hem vilket ger en runda på nästan prick 7 mil. Det blev en jättefin runda med gott sällskap av mig själv med fokus på att bara rulla fint och skönt. Ryggen kändes bra efter ett tag, men så är det ju med ryggen och mitt diskbråck som jag inte känner ont av efter en stund i sadeln och det blev ett bra slut på en bra helg.

Det blir en bra höst.

Granskog Järvafältet

 Mr. Crisp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara rulla fint och skönt? I KBCK rullar man väl alltid snyggt också?

Unknown sa...

......men hästen då, var kom den in,
Snel hest?