torsdag, augusti 01, 2013

Mellan regn och kväll

Uppehållsväder på förmiddagen och jag gav mig återigen i kast med att olja in en av altanerna, med förhoppningar om att det skulle kunna torka innan nästa skur kom på visit.
Det gick väl bra och även om molnen var lite väl grå, kliade det lite skönt i benen som ville cykla sig lite. Som ren magi hörde jag regndropparna börja knattra mot fönstret i samma sekund som jag drog cykelbyxorna över den feta röven.
Typiskt tänkte jag och funderade på ett inomhuspass istället.
Men efter regn kommer sol och det finns väl inget bättre än att grisa ner sig med crossen på regnvåta grusvägar tänkte jag medans jag petade mig i näsan. Sladdade iväg med det rätta suget i blicken och siktade in mig på grusvägarna och stigarna över Lövsta, bort via hummelmora, ängsjö och järva.
Kanske ett slitet uttryck,  men det var en magisk sommarkväll och väl hemma flinade jag nöjt medan jag spolade av mig själv och cykeln med trädgårdsslangen.
Ibland blir det lilla och spontana riktigt bra.  Ikväll blev det så.
Helt spontant knäppte jag en Erdinger och sjönk ner i soffan efter lite krubb.
Sämre kan man ha det.

Inga kommentarer: