torsdag, januari 17, 2013

En tanke i kylan

Det är kallt ute och januari månad känns som vanligt tung att ta sig an.
Ont om pengar, lite energi och även om det för egen del fungerar bra med uppsatta mål så är januari en månad jag får kämpa mig igenom. Jag dippar rejält vissa dagar men reser mig sakta upp efter nån dag.
Jag försöker cykla 4 mil om dagen 5 dar i veckan.
Jag försöker köra två stycken core-pass i veckan
Jag försöker köra trainer om jag inte cyklat på dagen
Jag tar med mig matlåda varje dag
Jag har inte druckit en droppe alkohol sen nyårsafton
Jag kämpar på och har nog inget att bekymra mig för just nu och borde bara vara glad för det jag har. Och det är jag ju egentligen.

Det finns dom som har det värre.
Det finns dom som fått besked om att familjemedlemmar eller vänner ser slutet på detta liv.
Jag har varit med om den resan själv och även om jag inte på något sätt kan lindra den sorgen och smärtan, kan jag sända en tanke med tröst och hopp.


Inga kommentarer: