måndag, april 16, 2012

Måndagsmys eller bara panik?

Vädret +ANNAT gör kaos med cyklingen just nu.
På helgerna är vädret något sämre än på vardagarna. Och på vardagarna har det varit skitdåligt.
Har fått ebola i halsen ett par gånger och dessutom varit tvungen att åka mer kommunalt än vanligt beroende på vissa tjänsteresor mm.
Så på det hela är det rätt kasst och jag ligger efter min ursprungliga plan som kommer att justeras något eftersom tiden bara rinner iväg just nu.
Kom hem från jobbet, kastade i mig lite mat och bestämde mig för en kort runda för att stilla paniken något och kanske dämpa den värsta hungern.
Johan slog en signal och hade samma idé men han hade redan kommit en bi t på väg och fick fortsätta på egen hand.
På med kläder, en snabb kopp kaffe och rullade iväg på crossen.
Siktade in mig på Järvas grusvägar eftersom den rundan är rätt lagom när man har lite bråttom och vill köra lite intervaller.
Fint var det och skitig blev man.
Paniken stillades något och nu är det sängdags. Imorgon är det tjänsteresa över dagen och ny möjlighet att känna paniken över utebliven cykling infinna sig i kroppen.

1 kommentar:

Johan Mölleborn sa...

På lördag kör vi igång. Jag kan behöva hjälp med några besvärliga ölflaskor hemma efteråt.
/J