torsdag, mars 08, 2012

Det kom ett paket

När jag kom hem från jobbet igår tog jag samtidigt in posten. I vanlig ordning låg där några räkningar, några fina kuvert från hjälporganisationer som vill ha ännu mer pengar av mig, en hel drös med reklamblad på mer eller mindre prisvärd falukorv +ANNAT men också ett stort brunt vadderat kuvert med mitt namn på.
Hade först svårt att komma på vad det kunde vara men fick upp pulsen lite mer när jag såg att avsändaren var organisationen som arrangerar Paris-Brest-Paris.
Fick lite bråttom in för att öppna kuvertet som innehöll:
  1. Resultatlistan i form av en liten tidning med samtliga länders fullföljande deltagare i lands/region ordning
  2. DVD skivan med filmklipp från loppet som jag visst hade beställt men förträngt
  3. Mitt luggade stämpelkort från loppet
  4. En medalj
 
Minnena från loppet kom genast tillbaka och det var en skön känsla att sitta en stund vid köksbordet och tänka tillbaka på loppet.
När jag efter en stund hade myst färdigt, skippade jag middagen som stod uppdukad och hankade mig ner i källaren för att slakta mig själv lite på
ett 3 x 20 minuters pass. Det var jag värd men inget jag rapporterar om den här gången.
 
 
Filmen har jag sparat och hoppas få se tillsammans med hela familjen över en hink med popcorn.
Större chans är dock  att jag ser den tillsammans med nån annan gök som cyklade PBP 2011.
 
 

2 kommentarer:

Bjorre sa...

Köpte du någon falukorv då?

Nypan sa...

Dom var slutsålda. Det var ett filmteam som hann före. Tydligen en efterföljare till nån gammal 70-talsfilm som är på G.