lördag, november 26, 2011

Renovering pågår

Och om ni funderar över bling-bling hjulen på single.speed hojen, så är dom numera ersatta av ett par andra hjul.
För övrigt är det renoveringarnas årstid just nu.
Förutom lite fix i hemmet med element och sovrum som ska fixas, piffas och ordnas till, så är det ett par renoveringsprojekt på gubben själv som är aktuella.
Högerknä har ju knasat senaste året och en bakercysta är konstaterad. Det är också konstaterat att knäleden svullnar upp väldigt lätt samt att vänster ben blivit starkare än höger för att kompensera det onda.
Går hos sjukgymnast ( Sport & Rehab ), och får program med övningar som ska göra höger ben och knä på bättre humör. Innebär också att jag ska skynda långsamt och inte köra på för hårt.
Tur att man inte ska vara snabbast på vintern. Jag tror på ett positivt utfall och att 2012 är ett bättre år för knät.
Högerhanden fick sig en smäll för några år sedan vid ett fall.
Det där går nog över har jag tänkt sen dess och försökt ignorera sanningen som säger att det inte blivit bättre utan periodvis sämre.
Vet inte vad som hände inuti handen den där dagen för några år sedan, men nu har jag röntgat eländet för att åtminstone få nån sorts besked om det går att ordna eller ej.

Så om ni tycker jag har ett slappt handslag när jag hälsar så beror det inte på att jag är en fisk utan helt enkelt på att jag inte har nåt tryck i tummen :-)

Skickar med en bonusbild från en helt vanlig runda på järvafältet för nån vecka sedan. Life is great.

2 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Du kommer vara i prima form till våren. Vi har ju en del att göra i sommar så du är illa tvungen.
Den där crossen är riktigt läcker.
/J

Niklas Källström sa...

Jag säger som Johan, du kommer vara i prima form till våren.
Skapligt snygg cross du skaffat :)