måndag, april 11, 2011

Blow me away!

Egentligen hade jag i år bara tänkt köra en 20 milare, en 30 milare, en 40 milare och en 60 milare före PBP.
Men årspremiären förra helgen gav inte riktigt mersmak även om den artade sig mot slutet, vilket fick mig att fundera på ett ändå köra 20 milaren från Täby nu i helgen.
Jonas skulle också köra, och det skulle säkert liva upp stämningen om det dök upp ytterligare någon från KBCK:s gubbsektion tänkte jag medans jag mailade in min startanmälan.
Utekväll med gamla kollegor kvällen innan var kanske inte den optimala uppladdningen även om jag tog det ganska lugnt och avvek relativt tidigt. Sov rätt dåligt som jag alltid gör när jag ska upp tidigt och var på morgonen rätt så trött och väldigt osugen på att cykla. Men allt var förberett och klart och dagen till ära skulle jag ta finräsern. Det var bara svida om, hoppa in i bilen och ta sig till starten.
Kan väl ha varit ett trettiotal som startade och de första milen flöt på ganska bra. Rundan med start i Täby tar sen vägen via Rimbo, Hallstavik och Uppsala innan man tar sig ner mot Täby igen.
SMHI hade lovat två saker som dom höll den här gången. Det ena var uppehåll, det andra var rejält med vind. Speciellt det sistnämnda löftet höll dom med råge.
Vissa partier var det promenadtakt när vindbyarna pressade ner farten till 14-16 km/h på platten. Det enda man kan göra då är att bara skratta, ta det lugnt och försöka hitta ett tempo som fungerar.
Gott sällskap av Jonas, Sören och Pernilla Permatz, samt några till vars namn jag inte la på minnet.
Kände mig rätt pigg hela rundan, och var betydligt piggare i benen än helgen innan. Det fina med en runda är att man för det mesta kommer få både med och motvind och det blåser. På hemvägen fick vi medvind eller som sämst sida-med. Skrattfest de luxe hela vägen från Uppsala och vi kunde bomba på ganska bra i det fina vädret. Såna här rundor behöver man för att orka ta sig an dom längre rundorna. Bra väder, bra utrustning, bra sällskap och hyfsade ben. Längtar redan till nästa brevet som blir 30 milaren från Tumba eller Täby.

För att piffa upp inlägget, bjuder jag på några stiliga bilder från rundan.
 Pimpad toalett på macken i Hallstavik. Ibland behövs det trippla wunderbaum.

 Jonas har precis skrattat sig uppför "betongbacken" mellan Uppsala och Märsta.

Ångloket Permatz i ryggen.

Tack för gott sällskap och en kalasdag på hojen.

2 kommentarer:

Bjorre sa...

Grymt Nypan!

Anonym sa...

Tack själv för sällskapet och draghjälpen. Kan man hyra din dig som hjälpryttare?

//Pernilla P