tisdag, november 15, 2016

San Francisco - ännu en gång utan cykel!

Jag tog med döttrarna till San Franciso för en vecka och det är nåt jag tänkt på ganska länge men nu fick chansen att göra. Det var långt ifrån första gången jag var där och förhoppningsvis blir det fler resor dit och sen 1988 har det blivit ganska många resor för att besöka bekanta som bor där.
Vad kan man göra i San Francisco då, eller mer specifikt i Marine County som ligger norr om Golden Gate bron?
Vad kan man inte göra skulle jag säga, men kommer då på att man inte åker skidor där vilket jag i och för sig inte gör här hemma heller.
Den här gången var det premiär för yngsta dottern att åka dit och givetvis fick vi vika lite tid åt shopping och då en heldag i en av de bättre Outlets som finns därborta.
Men mest av allt var vi faktiskt ute och hade fantastisk väder som lockade till långa promenader och mycket frisk luft.
Vi han också med att se amerikansk football och fick se Stanford Cardinal besegra Oregon State Beavers. Det här var en match i "College ligan" som väl i princip ( tror jag) kan liknas med ligan under proffesionella ligan. Matcherna sänds även på TV men vi fick se den på riktigt och även vara med på ett "Tailgate party" där folk samlas före matchen för att umgås vid sina bilar och där packar upp grillar, partytält och allt möjligt ät och drickbart. Fantastiskt roligt och en härlig stämning och man går på matcher för att ha trevligt och inte för att stöka och bråka som tyvärr ofta sker här hemma.
En och annan hamburgare blev det såklart också under veckan och en såklart det bästa av sällskap med mina tjejer och alla kära bekanta som bor där.
Man ser många som cyklar där och vägarna samt miljön och terrängen i Marine County inbjuder verkligen till alla slags cykling. Mountainbike har ju sin vagga i just Marine County vilket såklart satt sina spår och även landsvägscykling är vanligt med fantastiskt fina vägar som erbjuder många höjdmeter.
Den här gången var det tjejerna jag tog med mig och det var fantastiskt roligt.
Nån gång ska jag ta med mig en cykel dit och stanna lite mer än en vecka.

 Tennessee valley

In-N-Out burger, finns det bättre? Tveksamt.


On top of the world! (eller iallafall on top of Mt Tamalpais)


Bolinas Ridge


Golden Gate bron "by night"


Stanford Cardinal

Stanford Cardinal
 

San Fransciso "By night" från färjan till Larkspur


Muir woods


Sausalito


Sausalito

Inga kommentarer: