måndag, december 10, 2012

Skak, knak och brak!

En av fördelarna med december är att man ska handla julklappar på helgerna och inte har så mycket tid till övers för att exempelvis cykla.
En annan fördel är att det kan vara alldeles för kallt för att cykla eller att det kan ha varit ett formidabelt snökaos som förvandlat vanligtvis cykelbara vägar till nånting helt obrukbart.
Jag satte ett nytt rekord i veckan som passerade genom att inte cykla utomhus en endaste gång. Kan inte minnas när det hände sist och inget rekord jag kommer skryta över heller.
Fick väl slita loss en timme under söndagseftermiddagen för att åtminstone rulla en timme på järvafältets snötäckta grusvägar med min vinterkittade helstela mountainbike.
Bitvis var det som att rulla på en tvättbräda och nån kilometer hemifrån bestämde sig då framskärmen för att helt sonika braka sönder som ett resultat av allt skakande. Hem och ner i källaren för att lappa ihop eländet och se vad man kan göra med hjälp av:
  1. En borrmaskin
  2. Några buntband
  3. En bit av IKEAS mjuka skärbräda ”Drälla”

Och hur håller det där ihop undrar ni säkert?
Den höll hela vägen till jobbet idag i alla fall men givetvis återkommer jag med resultat i slutet av vintern.
HTFU hade Bjorre sagt och jag får väl försöka bita ihop över den här vintern också.

2 kommentarer:

Katja sa...

Soft, bra påhitt ju :)

Bjorre sa...

HTFU!