måndag, januari 23, 2012

Söndag =snödag

Efter den senaste tidens förkylnings KAOS hade så äntligen kroppen sakta börjat återgå mot ett något bättre läge.
Fortfarande trött och svag men inte värre än att det skulle kunna cyklas en myspysrunda på söndagen.
Jag hade tänkt mig en ganska kort sväng på c:a 5 mil som jag brukar smälla av med crossen, lite blandad terräng men mestadels grusvägar och skogsstigar.
På lördagskvällen började snön att falla ner och på söndagsmorgonen satte det fart igen. Insåg att det inte skulle bli nån lek att sladda runt på vägarna och helst hade jag nog velat somna om i soffan framför morgon TV eller nåt sånt men som arrangör av rundan fanns inget annat än att genomföra. Några meddelanden om avhopp droppade in men jag rullade ner till Welcome Hotell i Barkarby och mötte där upp Johan, Mattel och Tille.
Sen bar det iväg. Och det gick inte fort men det var tungtrampat på oplogade grusvägar och den planerade rundan kortades av en del då jag misstänkte att skrattfesten skulle komma av sig om vi hade fortsatt ut mot Ängsjö.
Som planerat siktade vi in oss mot fika på cefeet vid Bögs gård där Johan vann frossarpriset som man erhåller om man tar både räkmacka och morotskaka.
Till skillnad från Tille som nöjde sig med en slät kopp kaffe. Han har märkliga idéer ibland och jag tror han läser för många bloggar om kost och träning.
Hem över Akalla, Hjulsta, Lunda och sen var liksom söndagen nästan till ända.
Jag hade en vision om hur cyklingen skulle vara på söndagen och det blev väl inte riktigt så kan man påstå. Fördelen är väl att man har kvar den visionen till nästa gång och då ska jag också ta räkmackan, eller bara den släta kaffekoppen.
 
 

1 kommentar:

Tille sa...

Jag försöker att bara ha märkliga idéer för mig. Och jag läser garanterat för mycket om kost och träning. Dessutom har jag en stolt tradition av bonkningar att försvara. I detta fall var jag dock inte hungrig när vi fikade. Hungern kom däremot på hemvägen.