fredag, juni 17, 2011

PBP 2011 - äntligen?


Det tog en 20 milare, en 30 milare, en 40 milare och en 60 milare för att ens få registrera sig för Paris-Brest-Paris 2011.
Ett par musklick blott så var men sen slutligen anmäld, registrerad, betald och klar för att ta mig an de 120 milen från Paris till Brest och tillbaka igen i augusti tillsammans med säkert 6000 andra cyklister.
Det är ju det här jag haft i åtanke de senaste åren och det känns både inspirerande, spännande men också ganska nervöst. Hur ska det gå? Kommer man orka? När blir man koko i skallen? Hur håller man ihop det hela? Hur lägger jag bäst upp loppet?
Men sammanlagt känns det mer OK än nervöst just nu. Sommaren innebär möjligtvis lite slappa på stranden och bryggan vid stugan men också en del pass för att bibehålla långcyklar känslan i kroppen. Kommer försöka förbereda mig med ytterligare en 60 milare och förhoppningsvis en 100 milare i slutet av juni.
Har väl också några franska ord och meningar jag behöver träna in för att klara mig i efter loppet: Une bière s'il vous plaît

7 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

Lycka till så fantastiskt mycket Anders !

-Skogling

Anonym sa...

Härligt Nypan, lycka till!

Här får Du en till användbar fras: Puis-je obtenir de l'aide avec le renflement de mon pantalon?

Tobbe Arnesson sa...

Det här är en retorisk fråga va?

"När blir man koko i skallen?"

;)

Lycka till!

Johan Andersson sa...

Lycka till... Det kommer gå galant!!

Johan Mölleborn sa...

Det kommer gå prima Anders. Vi kommer garva hela vägen ner, hela vägen runt och hela vägen hem.
/J

Jonas sa...

Quatre bière s'il vous plait

Peter T sa...

PBP kommer att göra gott. Målbilden verkar klar och språkkunskaperna på nåt sätt tillräckliga.