söndag, juni 20, 2010

Fin dag med andnöd och stockkänning

Jag hade från början planerat att köra 100 milaren från västerås den här helgen. Men för att inte slå dubbla knutar på mig själv, avstod jag från det, och fick mer tid för att jobba, umgås med familjen, och till och med klämma in en skaplig dag på cykeln.
Start från Welcome hotel klockan 10:00. Skönt att sova lite och inte stressa ihjäl sig.
Jag, Mollebjörn och Danne ( k.i.k *), stod för klungan denna dag.Tanken var från början att runda skokloster. Men Danne var mer inne på att vi skulle låta dom små gårdarna i Roslagen få se våra fina KBCK tröjor, denna härliga dag.Vad skulle dom minnas mest från den 19 juni 2010? Att vår kronprinsessa gifte sig, eller att tre stiliga KBCK:are besökte deras hoods?
Temperaturen var lagom till en början, och på gränsen till att man behövde armvärmarna som jag medvetet drog av mig precis innan jag stack hemifrån.Tempot var som väntat ganska högt efter ett tag och jag inser vid upplands väsby att jag nog måste ta tag i det där med att kontakta läkare för att kolla om jag har andningsbesvär pga allergi, eller om det helt enkelt är ansträngningsastma.Det är en fördel om man kan andas ordentligt utan att det känns som man sväljer gröt. Men nu ska jag ta tag i det och se till att jag kan få testa luftrörsvidgande medicin för att se om det hjälper.
Nåväl. Vägarna slingrade sig fram genom ett vackert roslagen, och vi siktade in oss på att passera Kårsta, för att sedan improvisera.

Danne och Mollebjörn spurtar på nån skylt, nånstans längs nån väg nånstans i roslagen.

Vi vände strax efter Kårsta, och Danne bönade och bad om kaffestopp. Han gillar att cykla fort, men är också en hejare på att fika.
I Kårsta hittade vi den lokala pärlan Kårsta Del Sol, som jag inte besökt för sista gången tror jag.
Trevlig personal bra meny och ett perfekt ställe att stanna till på.Efter Kårsta tog vi vägen via Närtuna, och såg till att Danne fick stock. Se så glad han är.

Och en riktigt bra cykeltur ska ju avslutas med en riktigt bra afterbike.
Jag hade dagen innan levererat en 75 cl Piraat blonde, till 123:an, där en afterbike var utlovad.
Värden grillade på några korvar som smakade prima, och Piraten rövade snabbt bort allt förstånd som fanns kvar.
Allting under uppsikt av 123:ans vakthund/kamphund.

Tack grabbar för en bra dag. Synd ( tur kanske ), att jag inte kunde vara med längre på afterbiken. På kvällen somnade jag i soffan framför TV:n.
Life is great :-)

6 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Tack själv för en riktigt strålande dag. Nästa gång tar vi bilarna till Vikskolan så vi kan köra längre på finvägarna.
/J

Nypan sa...

Hur skulle det gå till?
Ska vi ha vita fredagar då, eller hur tänkte du?
Fast Danne kan ju förstås hämta upp oss i sin fräsiga pick-up.

Johan Mölleborn sa...

Ja, pick up betyder ju faktiskt hämta upp på utländska.
Jag vet inte hur jag tänkte.
/J

Tille sa...

Låter inget vidare. Jag har lite dopingklassade luftrörsvidgande som jag inte använder om du är intresserade av hobbymedicinera :-)

Tobbe Arnesson sa...

I det där sällskapet är det väl bara att köra lite stock långt ned i halsen så vidgar sig nog luftrören?

Låter inget vidare, hoppas du får det under kontroll! Kanske är det så illa att du behöver skaffa lite kondis? ;)

Patrik Skolling Möller sa...

Kastade ni inte stock som Chanti fick hämta också ? ;)

-Skogling