fredag, april 10, 2009

F som i Förbannat Fucking Frustrerande


Körde en kort sväng på eftermiddagen för att känna lite mer på nya ramen. Och ramen känns verkligen fantastisk. Den lockar till fart och högt tempo men bjuder samtidigt en oerhört fin balans och komfort. 
Hade planer på en lugn men lång runda imorgon. 22 mil runt halva mälaren med start tidigt på morgonen. Fint väder är utlovat också.
Allt är egentligen perfekt, men hjärtat vill liksom inte vara med.  Jag måste nog inse att jag kanske ska cykla oerhört lite just nu, innan arbets EKG, ultraljud och allt sånt är avklarat.
Morgondagen lär inte innehålla några 20 mils cykelturer ialla fall.
Det är frustrerande, och jag känner mig både bedrövad och ledsen. 


10 kommentarer:

Anonym sa...

Trist när kroppen krånglar! Allrahelst en sån viktig pryl som pumpen.

Förstår att Du är frustrerad, men se till att ta det så lungt som Du verkar ha insett at Du måste. Det är inte värt att chansa.

Tobbe Arnesson sa...

Lyssna på kroppen nu för fan, vill inte höra att du kola vippat. :(

Johan Andersson sa...

Usch och fy. Tycker verkligen att du ska ta det lugnt även fast det spritter i benen nu när värmen har kommit.
Hoppas verkligen inte att det är något värt att nämna när väl arbets-EKG't har sagt sitt.

Krya på dig!!

Tille sa...

Ojojoj, inte roligt att höra. Lider med dig! Hoppas på snar förbättring. Inte värt att riskera något innan man vet vad det rör sig om.

/T

Markus Lindholm sa...

Krya på dig!

Patrik Skolling Möller sa...

Vardelost. Nar far du besked ?

Som plaster pa saren sa kan jag beratta att vi kor Piggen imorgon. ;)

-Skogling

Nypan sa...

Tack alla vänliga.
Jag tar det nu ganska lugnt. Det innebär att jag cyklar ändå, men med ögonen på pulsmätaren, och att jag inte sticker ut alls om jag haft känningar kvällen innan.
Får väl kallelsen till utredning nu i veckan.

Johan Mölleborn sa...

Hoppas verkligen att de hittar felet. Det är ju jättesynd om din nya cykel som bara står och väntar.
/J

Johan S sa...

Tack Anders, för en mycket fin minförstarundaföriår tur upp till Skokloster nu i Söndags (19/4). Tråkigt det här med pumpen men det är till glädje för mig och Stefan som nu (knappt..) orkar hänga på rulle... Även kul att hitta en av dina cykelpolare sittandes vid vägkanten...
M v h /johan
P.s Titta gärna in på ckvinet.se så hittar du ett till gäng som gillar det goda i livet!

Nypan sa...

Johan S,
Det var skönt att sträcka på benen lite, fast det blåste en del.
CK Vinet är ju ett kalasbra namn på en cykel klubb. Cykel och vin, vad kan vara bättre här i livet?
Vi ses säkert igen. Tror att Stefan innerst inne gillar lite längre rundor. Och han tjatar nog med dig igen nästa gång.
När pumpen är ckeckad och klar, blir det åka av :-)