onsdag, december 31, 2008

Nya spår för gammal häst!

Att gamla hästar travar i samma banor har man ju hört. Jag är en gammal häst, men ska trava i lite andra banor nästa år. Eller egentligen ska jag bara trava lite annorlunda i dom banor jag travat i tidigare.
Nytt år med nya löften är inte lika roligt som nytt år med nya mål.
Året 2009 kommer se lite annorlunda ut än 2008 när det gäller min planerade cykling och är nog att betrakta som ett med mera mil och mindre vackra vyer än 2008, även om året gav en hel del mil i benen med både 20 mils breveter i februari, episka dagar på mallis, svinkalla 20 mils nattrundor, stockholm-göteborg och en massa härliga långrundor på helgerna.
Körde förutom det också plikskyldigt till och från jobbet i princip varje dag hela året, 4 mil om dagen.
2009 kommer att börja som en ganska torr månad. Som en både torr och vit månad. Jag kommer inte att dricka verken öl eller vin på en hel månad. Varför? Mest för att markera för mig själv att jag måste gör saker lite annorlunda. Jag kommer cykla som vanligt, men börja ta hjälp av pulsklockan när jag kör intervallpass på trainern. På helgerna ska jag trampa långt och lugnt och ibland kort och intensivt. Redan den 9/1 är det dags för första långrepan när Oetzi #2 ska avverkas.
Min tempocykel ska få bekänna färg 2009, och har jag inte spytt ner en styrstam förut, så är det dags nu.
I april ska jag ta mig ner till Belgien och trampa Flandern runt. Mest för äventyret såklart, men det blir nog ett minns för livet.
Jag ska cykla några av de större motionsloppen i sommar och hoppas på ett vindstilla stockholm göteborg. Jag vill nog köra en hel brevet serie också. Målet är ju PBP 2011, och redan nu kan man lika gärna börja vänja sig med dom turerna.
Med lite tur hittar jag en sista minuten resa till mallis i september, och tar en weekend som dessert på säsongen 2009.
Jag byter knappt några prylar alls 2009. Kanske ett nytt styre? Det är inte grejerna det hänger på. 2009 blir ett härligt år, och om man vill det själv, så finns det lite magi i allt som sker och händer hela tiden. ( så brukar min älskade fru säga )
Till sist ett stort tack. Först till min familj för att dom står ut med mig och lånar ut mig till cyklingen så mycket som dom gör.
Sen till alla er jag cyklat med och kommer att fortsätta cykla med nästa år.

Gott nytt år, och vi ses på vägarna 2009!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sista minuten till Mallis i september!
Räkna mig som ballast och resepolare. Jag vill gärna med.

Johan Mölleborn sa...

Gott mos. Det låter som en bra plan för året. Du kan räkna med sällskap av en liten skallig hässelbykille på brevetserien.
Nu kör vi!
/J

Patrik Skolling Möller sa...

Jag slutade med alkohol och socker för snart 13 timmar sedan. I år skall jag bli en senig gubbe på allvar.

Ingen pulsklocka. Inga uppgraderingar. Bara långa rundor i gubbfart. 2009 kommer bli bäst !

-Skogling

Johan Andersson sa...

Det låter som att ditt 2009 kommer bli galet bra Anders. Själv känner jag inte för att röra på mig alls någon gång alls under det närmaste decenniet fast det beror nog på andra saker!
Vi ses på LB fast jag trodde det var den 10/1. Måste checka kalendern.

Tobbe Arnesson sa...

Gott Nytt År Nypan!

Hoppas du får många härliga stunder med både familj och cyklar (samt en och annan öl).