lördag, september 08, 2007

En lite annorlunda cykel DVD?

Har lånat några DVD filmer av den Gode Jan Christianssen. En av dom, var lite rolig. "Detour De France"
Egentligen skulle det kunna vara som vilken film om Tour De France som helst, men här får vi se spektaklet via 3 st "journalister"från australien. En av dom är för övrigt gammal proffscyklist. Dom garvar och krökar, och garvar ännu mer, genom tourens 3 veckor. Förutom att jag skrattade gott åt deras stil, så var det rätt skönt att se en film som blandar upp det gravallvarliga i en såpass stor och hård tävling, med en inblick i cirkuslivet bakom kulisserna.

Om man vill köpa den, så kan man nog göra det via Norvelo tror jag.

5 kommentarer:

Markus F sa...

Jag satt med fingret på musknappen och nästan köpte den filmen häromkvällen, men lyfte ut den ur varukorgen när jag insåg att jag höll på att köpa cykelfilmer för en tusenlapp.. Det är ju meningen att jag ska skaffa en dyr hjälm.

Nypan sa...

Det är bättre att köpa en dyr hjälm. Filmer kan man med lite tur låna ibland, men det är svårare att låna en hjälm när man behöver den.

Patrik Skolling Möller sa...

Den vill jag låna. Visar Carlos Sastre överkroppen i den ?

//Skogling

Nypan sa...

Nej, men den är jävligt rolig. Fy fan vad dom krökar. Snubbarna halsar Duvel ur flaskan :-o
Filmen är Jannes. Du får snacka med honom.

Johan Mölleborn sa...

Den måste jag köpa. Kröken och Tour de France är ju en strålande kombination.
/J