söndag, juni 23, 2013

Abstinensrunda- bye bye midsommar!

Så har man väl spenderat helgen vid sommartorpet och lekt midsommar lite grann.
Lite tur med väder. lite umgänge med mor, lite hänga vid en  hembygdsgård och lite sill, grillat och sånt där som hör till.
Kom hem när eftermiddagen väl var igång och hade nog en del packning  mm att ta hand om innan abstinensen började pocka på i kroppen. Funderade på att sänka mig själv med en rak höger men svidade väl istället om till högtidsdräkten, dvs vita klubbtröjan innan jag när klockan var 18:30 satte kurs mot Bålsta.
För ett par dagar sen fick jag ju hybris och slängde på ett par av mina kokosfiber tubhjul för att känna mig snabb istället för bara snygg.
Och vindarna var så fina när dom smekte sidan av min rygg, för att sedan smeka mig mot högra kinden.
Ut mot Bålsta gick det så fint och härligt. Vet inte om det berodde på mina forta hjul, min abstinens eller på vinden, men det gick fint och fort.
På hemvägen vet jag inte om motståndet berodde på åldern, motvinden eller både och, men det kvittar en så här kväll.
Det här var en sån där härlig sommarkvällsrunda man behöver göra sig lite oftare.
Skrapade väl ihop 77 km och var både glad, hungrig och ölsugen som en munk när jag kom hem.
Abstinensen tillfälligt botad.
Återfall förväntas.




Inga kommentarer: