måndag, januari 04, 2010

2010- Grapefrukt och intervaller

Välkommen 2010!
Året som ska bli bättre än alla andra år jag levt, men inte i närheten så bra som 2011.
Nja, det där kanske inte stämmer om jag ska vara helt ärlig. Men jag ska försöka att göra det så bra som det bara går.
Jag öppnar upp året med att ändra på vissa dåligheter jag lätt drar på mig under hösten och julperioden. Så nu har jag kastat alla snackspåsar, alla godispåsar och lagt alla ölflaskor långt ner i källaren.
Äter en grapefrukt när jag blir sugen på nåt, och festar lite på en wasa sport knäckemacka.
Jag kör trainer med intervallpass som förhoppningsvis ger det där lilla extra när utomhuscyklingen ( pendling och malande på vintervägar räknas inte ) sätter igång.
Vintern håller just nu Stockholm i ett hårt grepp, vilket är ganska ovanligt. Så kallt att jag överväger att knappt cykla till jobbet när det är för kallt. knäna gav nästan upp idag, och nånstans måste man dra gränsen för vad som är vettigt och vad som är osunt.
Men grapefrukt fortsätter jag med. Det var ju till och med riktigt gott!
( undrar vilken öl som skulle passa till det )
/N

9 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

BRA inställning där Anders. Jag behövde inte ens tejpa några ölkartonger eftersom det är soprent. :)

Pomesfrites, godis och annat skit har jag lagt bort. Jag skall se ut som en tops mars.

Imorgon skall jag cykla Anthem i snön i Lövsta. För jag måste blogga om något annat än spinning.

-Skogling

Johan Andersson sa...

Får man ha en massa socker på grejpfrukten?

Jag äter för tillfället kokt ägg nät jag blir sugen på nåt men lär väl tröttna på det inom kort. Funderar på att glida över på semlor då.

Patrik, spinning är inte ens värt att blogga om.

Patrik Skolling Möller sa...

Spinning = trainer. :)

Johan Mölleborn sa...

Det här året blir grymt. Hässelby/Skälby kommer bli bra mycket lättare inom några veckor. Synd bara att man måste köra "diet" för att komma ner i vettig vikt. Varför kan man inte göra saker lagom? Eller vafan snackar jag om? Lagom är helt värdelöst. Svart eller vitt ska det vara!

Trainerbloggningar är fett grymma.
/J

Tobbe Arnesson sa...

Jag har några Stone Vertical Epic 07.07.07 som är smaksatta med grape. Jag tänker i vart fall inte dricka upp dem då jag har skitsvårt för grapesmak. :D

Under -10°C är det inte roligt att cykla längre, tycker jag.

Nypan sa...

Socker på grapefrukt = inte bra
Äta kokta ägg istället för grape, kan bli spännande som fan! ( själv mökar jag illa av kokta ägg)
Trainer är trainer, spinning är kolllektiv inomhuscykling til discomusik. Det bloggar man nog inte om.
Idag var det -15 grader. Mina knän pajade igår pga kylan. Lungorna får problem. Idag tog jag tunnelbana.
/N

Markus Lindholm sa...

Ja idag blev det riktigt kallt. Det kommer att bli tufft att hänga med alla deffade västerortare i vår.

vito sa...

Under minus 5 brukar jag låta cykeln stå,det ska ju vara någorlunda behagligt att cykla.Grapefrukt är så jädra surt ju!
Sunt i år blir mer riktigt fett och sockerfritt..

/Vito

Unknown sa...

Är det så gott med grapefrukt egentligen då? ;)