måndag, augusti 07, 2006

Ny fälg ger stressig helg

Lördag morgon.
Snabbt in med det havererade bakhjulet i bilen. In till cykloteket, som tydligen hade en fälg på hyllan. Första besiktningen - går det kanske att rikta?
10 sekunder senare kom svaret - nej du. Den här fälgen är kass, den smällen visste var den tog. ( Den tog också i plånboken )
Jonte ( mekanikern på Cykloteket frestar dessutom med en något finare fälg, som jag självklart inte kan motstå. Pinsamt att man just idag glömde att släcka skylten i pannan, som blinkar "köptorsk"
"Har du tur så blir den klar före helgens slut!"
4 timmar senare ringer det.
Ditt hjul är klart!
Jag är mållös. Och jag som hade tänkt sätta mig i solsängen, sippa lemonad och läsa en blaska. Helt plötsligt måste jag åka in och hämta hjulet. För det kan ju inte vänta. det vore ju en omöjlighet.
Så ny fälg gav ändå en stressig helg.

Inga kommentarer: